06 septiembre 2017

Estrena un nuevo espacio dedicado a los diseñadores y artesanos

BCNJoya crece en marcas en su tercera edición

Després de l'èxit obtingut en les últimes convocatòries, BCNJoya, el sector d'Expohogar Tardor dedicat als àmbits de joieria i rellotgeria, presentarà les novetats de 100 expositors, gairebé el doble respecte a l'edició de 2016. En les col·leccions de la temporada que marquen tendència les joies personalitzades, elaborades amb tècniques artesanals combinades amb les últimes tecnologies.

La fira Expohogar inclourà per tercera vegada un àrea dedicada exclusivament a la joieria i rellotgeria que, com ja va passar l'any passat, ha gairebé doblat el nombre dels seus expositors. "Estem molt satisfets dels resultats que està donant la nostra aposta per BCNJoya, que va començar el 2015 amb poc més de 30 expositors i que ha arribat aquest any a les 100 empreses" afirma Josep Alcaraz, director d'Expohogar.

Firmes com Bernat Rubí; Luxenter; Antonelli; Georgina; Javier García; Orient; Lineargent; Almacenes Bustinza; Orient, Negueruela; Duward; Marea o Potents són només algunes de les empreses líders del sector de joieria i rellotgeria que han confirmat la seva presència. Tots presentaran les noves tendències en joieria, que conjuguen tradició i innovació en el disseny i en els sistemes d'elaboració, fusionant tècniques artesanals amb solucions tecnològiques d'última generació. S'inscriu en aquest marc la nova proposta de Lineargent que ha creat una col·lecció d'alta joieria en plata i circonites, mitjançant la fusió de tècniques de l'orfebreria tradicional amb innovadors acabats tecnològics. Les joies estan inspirades en les formes geomètriques amb què es va construir l'antiga ciutat egípcia d'Amarna, que dóna nom a la col·lecció.

D'altra banda, la personalització guanya cada vegada més protagonisme, donant la possibilitat a cada individu de crear la seva pròpia joia, a través de diverses tècniques. Una d'elles és la composició de diferents elements, com els anells "Cercles" de Rosa Tejada, realitzats en plata o plata i or amb diverses pedres format "caboixó" que, segons la seva combinació, es converteixen en articles únics i irrepetibles. En aquesta mateixa línia destaca també la nova col·lecció "Magma" d'Eduard Pey en la qual sobresurt una esclava articulada de plata amb una peça central d'or de 24 quirats que presenta una interessant barreja de textures i colors dels diferents metalls amb què està elaborada. Fruit del treball artesanal i dels materials, es converteix en un article molt personal i amb caràcter propi.

Un nou espai dedicat a la joieria d'autor
BCNJoya habilitarà un nou espai reservat als artesans i dissenyadors de joia com Gemma López, Miquel Sardà o Niki Boli que compartiran protagonisme amb Sedistri, Xose Lois Vilariño, Marconi i Mandilakis o Rosa Tejada, fins arribar a una vintena en total.

Aquest col·lectiu conformarà una nova àrea amb l'objectiu de presentar "joies molt personals que conjuguen art i artesania" afirma Alcaraz. "Hem decidit impulsar aquest nou àmbit per posar el focus en dissenys únics i manufactures singulars, fruit del treball d'autors que gràcies a la seva exclusiva aposta creativa aconsegueixen plasmar objectes sorprenents, contemporanis i personalitzats".

Altres activitats del saló relacionades amb la joieria també augmenten: Coque Ambrosoli, gemmòloga i exdirectora d'art i creativa en agències de publicitat, proposarà una ponència que, amb el títol "Equació creativa aplicada a la joieria", se centrarà en com crear un producte innovador que cobreixi satisfactòriament totes les principals necessitats del mercat, amb l'objectiu d'assolir una posició privilegiada dins de les opcions de compra de les noves generacions. Després de la seva experiència com a creativa, Ambrosoli assegura que estudiar gemmologia la va portar a fusionar dos mons i a elaborar un sistema innovador aplicat exclusivament a la joieria.

Barcelona, setembre de 2017